Online winkelen is een vorm van elektronische handel die consumenten in staat stelt om via het internet rechtstreeks goederen of diensten van een verkoper te kopen met behulp van een webbrowser of een mobiele app. De consument vindt een product dat hem interesseert door de website van de verkoper rechtstreeks te bezoeken of door te zoeken bij alternatieve leveranciers met behulp van een winkelzoekmachine, die de beschikbaarheid en de prijs van hetzelfde product bij verschillende e-verkopers weergeeft. Vanaf 2020 kunnen klanten online winkelen met behulp van verschillende computers en apparaten, waaronder desktopcomputers, laptops, tabletcomputers en smartphones.
Een onlinewinkel roept de fysieke analogie op van het kopen van producten of diensten bij een gewone "bakstenen" retailer of winkelcentrum; het proces heet business-to-consumer (B2C) online winkelen. Wanneer een online winkel wordt opgezet om bedrijven in staat te stellen bij een ander bedrijf te kopen, heet dit proces business-to-business (B2B) online winkelen. Een typische online winkel stelt de klant in staat om het assortiment aan producten en diensten van het bedrijf te bekijken, foto's of afbeeldingen van de producten te bekijken, samen met informatie over de productspecificaties, kenmerken en prijzen.
In webwinkels kan de klant meestal gebruik maken van "zoek"-functies om specifieke modellen, merken of artikelen te vinden. Online klanten moeten toegang hebben tot het internet en een geldige betaalmethode om een transactie te kunnen voltooien, zoals een creditcard, een Interac-geschikte betaalkaart of een dienst zoals PayPal. Voor fysieke producten (bijvoorbeeld paperbackboeken of kleding) verzendt de e-tailer de producten naar de klant; voor digitale producten, zoals digitale audiobestanden van liedjes of software, verzendt de e-tailer het bestand meestal naar de klant via het internet. De grootste van deze online retailbedrijven zijn Alibaba, Amazon.com en eBay.
Ga hierheen voor : Online winkelen is een vorm van elektronische handel die consumenten in staat stelt om via het internet rechtstreeks goederen of diensten van een verkoper te kopen met behulp van een webbrowser of een mobiele app. De consument vindt een product dat hem interesseert door de website van de verkoper rechtstreeks te bezoeken of door te zoeken bij alternatieve leveranciers met behulp van een winkelzoekmachine, die de beschikbaarheid en de prijs van hetzelfde product bij verschillende e-verkopers weergeeft. Vanaf 2020 kunnen klanten online winkelen met behulp van verschillende computers en apparaten, waaronder desktopcomputers, laptops, tabletcomputers en smartphones.
Een onlinewinkel roept de fysieke analogie op van het kopen van producten of diensten bij een gewone "bakstenen" retailer of winkelcentrum; het proces heet business-to-consumer (B2C) online winkelen. Wanneer een online winkel wordt opgezet om bedrijven in staat te stellen bij een ander bedrijf te kopen, heet dit proces business-to-business (B2B) online winkelen. Een typische online winkel stelt de klant in staat om het assortiment aan producten en diensten van het bedrijf te bekijken, foto's of afbeeldingen van de producten te bekijken, samen met informatie over de productspecificaties, kenmerken en prijzen.
In webwinkels kan de klant meestal gebruik maken van "zoek"-functies om specifieke modellen, merken of artikelen te vinden. Online klanten moeten toegang hebben tot het internet en een geldige betaalmethode om een transactie te kunnen voltooien, zoals een creditcard, een Interac-geschikte betaalkaart of een dienst zoals PayPal. Voor fysieke producten (bijvoorbeeld paperbackboeken of kleding) verzendt de e-tailer de producten naar de klant; voor digitale producten, zoals digitale audiobestanden van liedjes of software, verzendt de e-tailer het bestand meestal naar de klant via het internet. De grootste van deze online retailbedrijven zijn Alibaba, Amazon.com en eBay.
Ga hierheen voor : kopen
COMMENTS